III. Ce este Paștele pentru tine în epoca COVID-19? VID sau D.I.V.-in?…

3. Paștele înseamnă Victorie

În imaginea alăturată, Cristos Își ține mâinile ridicate spre cer în implorare și în proclamare; în plus, cu mâna stângă Își ține primele trei degete apropiate. De ce? Mâinile ridicate reprezintă gestul rugăciunii și victoriei; cele trei degete împreunate reprezintă unitatea Sfintei Treimi a lui Dumnezeu. Victoria finală câștigată pe cruce a fost a Tatălui, a Fiului și a Duhului lui Dumnezeu, Cele trei Persoane binecuvântate, a căror unitate desăvârșită a biruit cu rugăciunea lui Cristos chinul din Grădină, durerea crucii și puterea morții.
O imagine umană a unității Treimii triumfătoare o descoperim în textul din Exodul 17:8-13. Atunci când amaleciții au declarat război evreilor, omul lui Dumnezeu a știut că victoria se câștigă prin rugăciune. Avem în acest text vechi-testamentar o Golgota înainte de Golgota, un triumf înainte de marele Triumf. Iată câteva asemănări între cele două evenimente:

I. Ce este Paștele pentru tine în epoca COVID-19? VID sau D.I.V.-in?...

I. Ce este Paștele pentru tine în epoca COVID-19? VID sau D.I.V.-in?…

(1) Ofensiva răului: Amalec a declarat război lui Israel, iar Satan sfinților lui Dumnezeu (17:8; Dn 7:21-22);
(2) Lucrul utilizat: un lemn (toiagul) a fost înălțat spre cer prin mâinile lui Moise și pe un lemn a fost înălțat Marele nostru Moise (17:9; 1 Pt 2:24);
(3) Puterea unității: trei oameni – Moise („Eliberator”), Aaron („Învățător”, „Desăvârșit”) și Hur („Alb”) conlucrează și Cele Trei Persoane – Tatăl – Eliberatorul, Fiul – Învățătorul Desăvârșit și Duhul Sfânt – Cel Alb și Curat (17:10; 2 Cor 5:19) urzesc mântuirea noastră;
(4) Locul bătăliei: cei trei s-au urcat pe vârful unui deal, iar Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt au ajuns pe vârful dealului Golgota (17:10; 2 Cor 5:19);
(5) Locul biruinței: o piatră a fost așezată sub Moise și Stânca veacurilor stă ca temelie neclintită a Bisericii lui Cristos (17:12; Is 26:4);
(6) Poziția biruitorului: Moise avea mâinile întinse spre cer, sprijinite de ceilalți doi, iar Isus le avea întinse pe cruce, sprijinit de Tatăl Său și de Duhul Sfânt (17:12; 2 Cor 5:19);
(7) Timpul biruinței: la asfințitul soarelui Iosua a câștigat bătălia, iar pe Golgota „s-a făcut întuneric peste toată țara”, pentru ca învierea să se producă dimineața (17:12; Mt 27:45).
O, drag frate creștin! Isus a stat pe un lemn în arșiță, iar tu în fața păcatului stai exact ca un lemn. Ești biruitor în Cristos? Trinitatea Sfântă S-a unit pe cruce pentru tine, iar tu cedezi în fața trinității răului: lumea, păcatul și diavolul. Ești biruitor în Cristos? Dealul Golgotei nu are glas pentru a vorbi ce a însemnat pentru Dumnezeu să te ierte, iar tu urci dealurile lumii pentru a te bălăci mai mult în mocirla păcatului. Ești biruitor în Cristos? Stânca veacurilor a coborât în adâncurile iadului pentru ca să urci în slăvile cerului, dar tu cobori în valea Ono să îl întâlnești pe marele răufăcător Sanbalat și te unești cu el la rele. Ești biruitor în Cristos? Dumnezeu Și-a întins Mâinile spre Dumnezeu în implorare, Fiul a fost părăsit de Tatăl, iar tu, pentru atâta iubire și durere, dai carte de despărțire cerului și locuiești cu stricatele lumii care îți atrag zi de zi ochii și-i murdăresc. Ochii tăi sunt ochi de cucuvea, nu de porumbiță; privești cu ei imaginile mizerabile din peșterile liliecilor și bufnițelor lumii, în loc să-i ațintești topiți de dragoste spre cer. Ești biruitor în Cristos? La ceasul rugăciunii, Isus S-a rugat pe cruce pentru tine, iar când este ceasul rugăciunii la adunare, tu dormi ca Petru, Iacov și Ioan. Urmează numai să tai urechile celor care umblă noaptea, pentru că tu dormi ziua. Ești biruitor în Cristos?
Concluzie
Ce înseamnă Paștele pentru tine? VID moral sau realitate D.I.V.-ină? Un ou roșu? Un iepure de porțelan? Un miel pe care-l transformi în friptură? O întâlnire cu prietenii? Un timp numa’ bun pentru somn? Un parfum care piere odată cu întrebuințarea lui? Trezește-te, omule firesc! Uită ouăle, ignoră iepurii, lasă mieii în cratiță, părăsește-ți prietenii pentru o clipă și trezește-te, somnorosule! Apropie-te de Cel care S-a apropiat de tine! Iată ce spune Pavel: „Să prăznuim dar praznicul nu cu un aluat vechi, nici cu un aluat de răutate și viclenie, ci cu azimele curăției și adevărului.” (1 Cor 5:8). De ce? Pentru că El, „Cristos, Paștele noastre, a fost jertfit…” (1 Cor 5:7b). Înțelegi tu lucrul acesta? Încearcă să înțelegi totul, pentru că ai fost înțeles în totul.
Durere, Iubire, Victorie! Aici se află taina D-I-V-inului Miel, taina Paștelui! Această ţesătură aleasă, urzită din lacrimi şi lumină, sânge şi speranţă, tragedie şi triumf, agonie şi adoraţie, vremelnicie şi veşnicie, vinovăţie şi victorie ar trebui să fie veşmântul creştinului obişnuit. Aceste lucruri se întreţes într-o dualitate inseparabilă traversând noaptea întunecată, cu spaime, care se revarsă pentru noi în dimineaţa luminoasă a învierii. Este un minunat veşmânt regal purtat de Omul-vierme pe lemnul blestemului, care ne cheamă inima spre taina crucii din umbra morţii şi spre taina Pomului Vieţii din realitatea cerului.

(Vezi și: „Ce înseamnă Paștele pentru tine?”, în: Cuvântul Adevărului, nr. 4 / 2017, p. 10).


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.